Osvrt na “Dane kajkavske riječi 2014.”

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/zlatar/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1338

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/zlatar/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1343

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/zlatar/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1365

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/zlatar/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1366

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/zlatar/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1367

USPJEŠNO ZAVRŠENA KAJKAVSKA SVEČANOST U ZLATARU –  45. DANI KAJKAVSKE RIJEČI

Festivalom dječje kajkavske popevke 28. rujna završena je 45. po redu manifestacija Dani kajkavske riječi u Zlataru. Kroz deset dana  organizatori su građanima Zlatara i posjetiteljima ponudili niz kulturnih, zabavnih i sportskih sadržaja. Uz Pučko otvoreno učilište dr. Jurja Žerjavića Zlatar kao koordinatora programa, organizatora dječjih kulturnih priredbi i suorganizatora drugih kulturnih događanja, Turističku zajednicu kao suorganizatora zabavnih i sportskih događanja i Radio Zlatar kao organizatora Pajdaškog sprehajanja, glazbenog programa i radijskog i medijskog pokroviteljstva te tehničku podršku Grada Zlatara, u kreiranje i realizaciju programa uključile su se zlatarske ustanove i  brojne udruge.

U programu svečanog otvorenja Manifestacije u organizaciji Pučkog učilišta nastupila je Gradska limena glazba, Belečke mažoretkinje, recitatori Osnovne škole Belec, Zbor Osnovne i Srednje škole Zlatar, Dječja folklorna skupina „Cvrgudan“ s Tamburaškim orkestrom OŠ Ante Kovačića, a publiku su svojim nastupom dodatno oduševili  Manda Sviben i Jurica Vugrek. Nakon pozdravne riječi gradonačelnika  Stanka Majdaka, prisutnima se obratila zamjenica  župana Jasna Petek, ističući vrijednost Dana kajkavske riječi osobito u priredbama u kojima sudjeluju mladi, jer „čuvanja kulture, tradicije i jezika nema bez stasanja mladih generacija“. Manifestaciju je otvorila izaslanica predsjednika Hrvatskog sabora, saborska zastupnica Dunja Špoljar, naglašavajući značenje manifestacije u očuvanju kulturne baštine: „Hvala vam što ste bogatu jezičnu i svu drugu baštinu odlučni sačuvati, a njezino bogatstvo promicati i približiti ga svima.“ Udruga „Miljenko Mlakar“ u Galeriji izvorne umjetnosti priredila je izložbu mlade slikarice Ana-Marije Smoljanec, koja je i u programu na otvorenom u suradnji s Nevenom Krušljem vodila  dječju likovnu radionicu „Zemljeni kipčeki“. Uz pomoć Gradske knjižnice kao domaćina, Hrvatska udruga „Muži zagorskog srca“ priredila je predstavljanje knjige  Velimira Deželića „Kraljica Hrvata“ na kojem je, uz predstavnika izdavača, dr. Stjepana Razuma i autorovog unuka, dr. Đure Deželića, piščevo djelo nadahnuto predstavila dr. Hrvojka Mihanović-Salopek. Glazbeno je događaj popratila ženska vokalna skupina „Dora“. Knjižnica je bila domaćinom i večeri književnih stvaralaca zlatarskog kraja (Sonja Brčić, Krešimir Končevski, Božena Kos, Zvonko Kudelić Žuna, Barbara Lorenz, Stanko Majdak, Željka Potočki i Gordana Tkalec)i gostiju (Marija Hlebec,  Darko Raškaj i Vladimir Šenjug) koje je okupila Udruga „Miljenko Mlakar“, pod nazivom „Duša naša kajkavski je kraj“.  Stihove i prozu na kajkavskom prezentirali su sami autori, djelomično u interpretaciji  Renate Minđak, a u glazbenom dijelu nastupile su „Kajde“. KPD „Zlatarjeve“ priredilo je koncert s, nažalost, premalo publike, iako su ugostili i Klapu „Bistrica“ i oroslavski zbor „Sloboda“, i duhovitog Zvonka Kudelića – Žunu i majstora na klavijaturama – Juricu Vugreka…

Nedjelju su započeli vatrogasci iz Vatrogasne zajednice Grada Zlatara spašavajući živote i imovinu iz zapaljenih prostora Udruženje obrtnika (na sreću, samo kao vježba). A u Belcu se nastavilo i zdravo i veselo i poučno: od šetnje,  programa u Crkvi Marije Snježne, predstavljanja vrijednih belečkihudruga i OPG-a, kulturnog programa u kojem su uz brojne domaće izvođače ugostili konjščanski „Kušlec“ i KUD „Lobor“ te izvrsnu i svestranu Općinsku limenu glazbuPetrovsko-Špoljari do nogometne utakmice domaćih i limača „Dinama“. Mirjana Bobinec predstavila je u Osnovnoj školi svoju zbirku igrokaza „IgroKAJ“. Pučko učilište je u suradnji s Koncertnim uredom iz Varaždina organiziralo gostovanje Varaždinskih baroknih večeri te su u prepunoj Crkvi Marije Snježne publiku oduševili Laura Vadjon i Igor Davidovics. Pučko je učilište u Sokolani priredilo po jednu predstavu za djecu i odrasle. Mališani su izvrsno prihvatili „Recikliranu priču“ kazališta „Svarog“, dok su one starije, u za naše prilike zavidno popunjenoj dvorani,  do suza nasmijali članovi Amaterskog dramskog kazališta Sveti Križ Začretje „Zagorskim Dekameronom“.  A velike dječje priredbe, tradicionalni i najstariji dio Dana kajkavske riječi, protekle su ponovo u ozračju mladosti, kaja u svim njegovim oblicima i ljepote narodnih nošnji cijele kajkavske Hrvatske. Na likovnoj izložbi kojoj je domaćin bila Osnovna škola Ante Kovačića, a postavio ju je Zvonko Šarčević,  izloženo je 58 radova  od čak 457 prispjelih na natječaj, dok smo na Zboru malih pjesnika čiji je program uredila Blanka Sviben, čuli 40 novih kajkavskih pjesama odabranih između 286 prispjelih na natječaj (nagrada za najbolju pjesmu pripala je Lovri Poslu iz Svetog Martina na Muri, najbolji rad učenika nižih razreda napisao je Mauro Janušić iz čakovečkog Šenkovca, najbolja domoljubna pjesma rad je Radobojčanke Kristine Kranjčec, a nagrađeni su još i voditeljica Ankica Dmejhal i škola „Petar Zrinski“ iz Šenkovca). Na Festivalu dječje kajkavske popevke izvedeno 17 novih popevki uz pratnju Tamburaškog orkestra HRT-e pod ravnanjem mo.Siniše Leopolda. Tako su dječje priredbe i ove godine okupile nekoliko stotina učenika osnovnih škola od Međimurja i Podravine do Gorskog kotara. I Srednja škola Zlatar pridružila se programu multimedijalnom izložbom „Himna – pjesma broj 1“, posvećenoj Europskom danu jezika, čime se tradicijskoj manifestaciji dodao i tračak novih tehnologija. Gljivarsko društvo „Medenka“ priredilo nam je poučnu izložbu gljiva te nas počastilo gljivarskim kotlićem u sklopu degustacija na Trgu kojima su se pridružili i ribolovci iz „Pastrve“ svojim fišom, a vinari iz Udruge „Pajdaš“ vinom.  ŠRD „Pastrva“ organizirala je i 29. Kup Dana kajkavske riječi u lovu ribe udicom na plovak,  tenisači iz Športskog teniskog kluba Zlatar priredili su dvodnevni turnir tenisača Krapinsko-zagorske županije, a BK „Lastavica“ poveo nas je na biciklijadu od Zlatara preko Martinščine, Belca i Znoža, natrag do Zlatara. Izviđači su se okupili na Brezicama u organizaciji Udruge izviđača Zlatar te u sklopu svojih aktivnosti prigodno izrađivali i puštali zmajeve s imenom Manifestacije. Udruga žena u Zlataru ugostila je srodne udruge iz Oroslavja, Bedekovčine i Lobora te priredila izložbu kolača i rukotvorina „Po starinski“. Udruženje obrtnika Zlatar organiziralo je zanimljiv  i živopisan Sajam tradicijskih i  umjetničkih zanata, uz koji su nam se predstavila i obiteljska poljoprivredna gospodarstva svojim proizvodima.  Finale zabavnog programa bilo je etno-događanje „Pajdaškosprehajanje“.  Sprehajali su se pajdaši, pešice i na kolima, sprehajale su se Belečke mažoretkinje po taktovima Gradske limene glazbe Zlatar, voditelj Željko Slunjski, a sprehajale su se i bube iz VW Buba kluba Hrvatsko-zagorje i oldtimeriiz krapinskog „Klaksona“ rasvjetljavajući veselu zlatarsku večer. Zlatni lampaš doma su odnijeli  „Stari zanati“ zlatarske obitelji Kadoić, druga je nagrada otišla veselim „Gotalima“ za prikaz zagorske svadbe, a treći su bili Gljivari iz obitelji Rogina koji su naš Pekel prozvali nacionalnim parkom.

U nedjelju je zlatarski Župni zbor ugostio Mješoviti zbor župe sv. Pavla iz Retkovca, a manifestacija je završena na najljepši način: naša stara Sokolana oživjela je od dječjeg smijeha, pjesme i zvukova tambura i zašarenila se u ljepoti narodnih nošnji sudionika Festivala dječje kajkavske popevke. Bilo je puno lijepih pjesama, a prva nagrada otišla je u Sveti Ivan Zelinu, školi Dragutina Domjanića, čije su učenice za popevku „Klopotec“ osvojile nagradu i za najbolju izvedbu. Slijedili su ih Krapinčani iz škole Augusta Cesarca s popevkom„Kukuriku“, dok je treća nagrada pripala Zlatarbistričanima za popevku „Zagorje“.

Bilo je glazbe, bilo je smijeha i bilo je pjesme. Bilo je kulture i zabave i sporta. I deset je dana grad oživio u ozračju svoje najveće manifestacije. I najvažnije od svega – govoril se je kaj i vidli smo kaj su naši stari delali, kaj su jeli,v kaj su se oblačili i kak su živeli. Da nam se kajkavska riječ,  zagorska tradicija i kulturna baština nikad ne zaborave. Do druge godine, hvala našim pokroviteljima koji su prepoznali vrijednost Dana kajkavske riječi: Hrvatskom saboru, Ministarstvu kulture,  Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta iKrapinsko-zagorskoj županiji. I hvala svima koji su nam omogućili organizaciju manifestacije: Hrvatskoj turističkoj zajednici, Privrednoj banci Zagreb d.d., Croatia osiguranju d.d., Zagrebačkoj banci d.d., Školskoj knjizi d.d., Zavodu za javno zdravstvo KZŽ,  Preis –super d.o.o., PZC Varaždin d.d., Trgocentru d.o.o. Zabok, Auto školi „Rally“ Zlatar, Javnom bilježniku Zvonimiru Bartoleku, Veterinarskoj stanici Zlatar Bistrica, Zagorje distribuciji d.o.o. Belec, Ljekarni Biserka Posarić, Konjščina, Tegri d.o.o. Čakovec, Dobrovoljnom vatrogasnom društvu Zlatar, Jura-mont d.o.o. Zlatar, Foto studiju „Marta“,  Atelieru Varga, Mesnici i trgovini „Sumpor“, Zlatnom lampašu, Udruženju obrtnika Zlatar, Udruzi žena u Zlataru, Cvjećarnici „Trag prirode“, Blanka d.o.o., Bamtu Mače, Udruzi vinara „Pajdaš“, Tintilin d.o.o., Konzum d.d., Pekari Viki, Pekari De-Jo, Pekari Presečki i Pizzeriji „Vertigo“. I svima nespomenutima koji su dali svoj prilog organizaciji radi svog Zlatara i njegovih Dana kajkavske riječi.

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/zlatar/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 259
Grad Zlatar